Coaguleren huidoneffenheden

Wat is coaguleren?

Heeft u last van kleine, ontsierende huidoneffenheden? Verschillende soorten huidoneffenheden kunnen effectief worden behandeld door middel van coagulatie, ook wel coaguleren genoemd. Dit is een veilige en zeer effectieve manier om goedaardige huidoneffenheden op eenvoudige en snelle wijze te verwijderen.

Huidpraktijk Dermadine maakt gebruik van thermo-coagulatie. Het principe van thermo-coagulatie maakt gebruik van trillingen met zeer hoge frequentie die een warmteontwikkeling veroorzaken. De bloedvaten worden middels een naald door het warmte-effect verschrompelt (coaguleren).

Verwijderen huidoneffenheden bij Huidpraktijk Dermadine in Barendrecht

Welke indicaties kunnen er behandeld worden middels coaguleren?

• Rode puntjes
  • Cherry Angioma (Bloedblaasjes)
  • Fibromen (Steelwratjes)
  • Talgklierhyperplasie (Verdikking van de uitgang van een talgkliertje)
  • Bindweefselbultjes
  • Dermatosis papulosa nigra (Verheven zwart-bruine bolletjes)
  • Milia’s (Gerstekorrels)

Wanneer is coagulatie niet geschikt?

• Actinische keratose, (huid)kanker of het gebruik van kankermedicatie.
  • Chemotherapie (1 jaar na kanker en bestraling)
  • Pacemaker
  • Hartritmestoornissen
  • Bloedverdunners
  • Suikerziekte
  • Zwangerschap/Borstvoeding
  • Koorts
  • Actieve herpes simplex (Koortslip)
  • (Virus)infecties (Gordelroos, HIV, Hepatitis B/C)

Het aantal behandelingen is afhankelijk van de hoeveelheid en de grootte van de huidoneffenheden. Gemiddeld zijn er 1 tot 3 behandelingen nodig, met een interval van 4 weken, voor het gewenste resultaat. Echter kunnen sommige huidoneffenheden in de loop van de tijd weer terugkomen, hierdoor is een vervolgbehandeling gewenst.

De tijd van de coagulatie behandeling is afhankelijk van het aantal en de grootte van de huidoneffenheden. De nodige tijd zal besproken worden tijdens het intakegesprek.

De nazorg

• Na de behandeling kunt u tijdelijk zwelling, roodheid en/of korstvorming op de behandelde zone(s) waarnemen. De korstjes zullen binnen enkele dagen vanzelf er vanaf vallen. Probeer niet te krabben aan de korstjes om eventuele littekenvorming en infectiegevaar te voorkomen.
  • De eerste 4 dagen mag de behandelde plaats niet in contact komen met water of enig ander soort vochtigheid als hete en natte plaatsen zoals sauna‘s en zwembaden.
  • Vermijd de eerste dag na de behandeling intensief sporten in verband met de warmteontwikkeling en de kwetsbare huid.
  • Vermijd zonlicht zoveel mogelijk gedurende 6 weken en gebruik dagelijks een SPF30 of 50.
  • Gebruik de eerste 4 dagen geen enkel product dat parfum of andere irriterende ingrediënten bevat. Het beste is om ook make-up producten te vermijden.
  • Vermijd het dragen van schurende kleding en sieraden tot eventuele wondjes/korstjes genezen zijn.