Camouflagetherapie

Wat is camouflagetherapie?

Camouflagetherapie wordt toegepast om een litteken of verkleuring van de huid te vervagen. Dit gebeurt met behulp van huidbehandelingen of camouflerende crèmes van Lycogel. Vele huidaandoeningen zorgen ervoor dat de kleur van de huid verandert. Kleurafwijkingen en littekens op zichtbare delen van het lichaam of het gezicht kunnen soms ongewenst de aandacht trekken en daarmee gevoelens van schaamte en/of onzekerheid veroorzaken. Middels camouflagetherapie kan deze kleurafwijking of litteken minder zichtbaar gemaakt worden. Heeft u last van minder opvallende kleurafwijkingen of een onrustige huid bijvoorbeeld veroorzaakt door acne? Ook dan kunt u baat hebben bij een goede camouflerende crème van Lycogel.

Camouflagetherapie bij Huidpraktijk Dermadine in Barendrecht

Voor welke huidaandoening(en) is camouflagetherapie geschikt?

• Hyperpigmentatie (= te veel aan pigment in de huid)
  • Melasma (= zwangerschapsmasker)
  • Hypopigmentatie (= te weinig pigment in de huid)
  • Vitiligo (= aandoening waarbij de huid en haren hun pigment verliezen, waardoor witte vlekken ontstaan)
  • Rosacea (= een rode verkleuring van de huid, met name van de wangen en de neus)
  • (Acne)Littekens
  • Couperose (= een netwerkje van kleine, rode en soms blauwe bloedvaatjes voornamelijk op de wangen, kin of neus)
  • Wijnvlekken
  • Acne
  • Donkere kringen onder de ogen
  • Brandwonden
  • Na chirurgische ingrepen
  • Tatoeages

Tijdens dit consult zal de huidtherapeut zorgvuldig de juiste kleur van de Lycogel camouflagemiddel(en) bepalen. Tevens wordt u geleerd hoe u het product het beste kunt aanbrengen. U krijgt de benodigde informatie en adviezen en u ontvangt proefmonsters van de juiste Lycogel kleuren om thuis ermee aan de slag te gaan!

Vergoeding camouflagetherapie

De aanvullende verzekering kan een vergoeding geven voor camouflagetherapie (de behandeling) en bijbehorende Lycogel camouflagemiddelen. De hoogte van vergoeding en de eisen die de zorgverzekeraar daar aan stelt zijn per zorgverzekering verschillend. In de polisvoorwaarden van uw zorgverzekering kunt u lezen, of u recht hebt op een (gedeeltelijke) vergoeding van de behandeling(en) en/of Lycogel camouflagemiddelen.